Kubota For Earth, For LifeKubota (Deutschland) GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce

M110GX

Opis

Kubota M110GX pod względem mocy stanowi następcę modelu M108S, lecz pod względem wyposażenia i komfortu to całkowicie nowa klasa ciągnika. Zupełnie nowa kabina, zmieniona stylizacja nadwozia, biegi przełączane pod obciążeniem, elektroniczne sterowanie tylnym podnośnikiem oraz opcjonalne siedzenie dla pasażera – wszystko to pokazuje, że mamy do czynienia z nową jakością w klasie ciągników o mocy około 110 KM.

Silnik
16-zaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,8 litra z turbosprężarką, intercoolerem oraz układem wtrysku bezpośredniego Common Rail. Silnik spełnia normę emisji spalin EURO IIIB dzięki zastosowaniu tłumika z katalizatorem oraz filtra cząstek stałych DPF. Dla użytkowników rozwiązanie to oznacza maksymalną wygodę, ponieważ nie trzeba stosować kosztownych i kłopotliwych dodatków z mocznikiem. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność.

Rewers elektro-hydrauliczny
Dzięki zastosowaniu rewersu elektro-hydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bez użycia pedału sprzęgła, jeszcze płynniej i wygodniej niż w przypadku stosowanego dotychczas rewersu hydraulicznego. Rewers bezsprzęgłowy szczególnie dobrze sprawdza się w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu.

Przedni most
Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni kątowej zatopionej w kąpieli olejowej i zamkniętej w szczelnej obudowie. Tylko takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie, załączonej blokadzie przedniego mechanizmu różnicowego oraz załączonym systemie zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn.

Bi-Speed Turn
Unikalny system zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn wyznacza nowe granice w zwrotności ciągników. Po załączeniu przedniego napędu i systemu zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn koła przednie po przekroczeniu kąta 35przyśpieszają o 60% naciągając tym samym przód ciągnika w porządanym kierunku. Proste, mechanichne rozwiązanie oparte o pracę sprzęgła wielotarczowego mokrego pozwala na wykonanie uwrocia bez konieczności robienia korekty w czasie krótszym niż 10s! 

Pompa hydrauliczna i tylny TUZ
Kubota M110GX dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 75,1 L/min gwarantującą właściwą szybkość reakcji oraz dużą siłę podnośnika. 5000 kg udźwigu to aż o tonę więcej niż w modelu 108S. Układ hydrauliczny jest precyzyjnie i wygodnie sterowany elektronicznie dzięki systemowi EHR.

Skrzynia biegów 24/24 
Model M110GX wyposażony jest w skrzynię biegów Intelli-Shift firmy KUBOTA, która oferuje aż 8 biegów zmienianych pod obciążeniem w 3 zsynchronizowanych zakresach reduktora. Biegi przełączane są płynnie za pomocą przycisków zlokalizowanych na dźwigni reduktora i w wielofunkcyjnym podłokietniku. Przekładnia w sandardzie wyposażona jest w tryb automatycznej zmiany biegów, który szczególnie przyda się podczas pokonywania długich dystansów i uprawy dużych areałów.

Kabina
Kabina w M110GX stanowi zupełnie nową konstrukcję opartą tylko na 4 słupkach. Blisko 6m2 powierzchni przeszklonej gwarantuje maksymalną widoczność we wszystkich kierunkach. Standardowe wyposażenie kabiny obejmuje: szyberdach, klimatyzację, odchylany na boki fotel z amortyzacją pneumatyczną i wielofunkcyjnym podłokietnikiem. Wszystkie dźwignie i przyciski sterujące funkcjami ciągnika zlokalizowano po prawej stronie. Kabina homologowana do przewozu dwóch osób, fotel pasażera dostepny w opcji. 

Wyposażenie standardowe
Model M110GX w wyposażeniu standardowym oferuje obciążniki przednie o wadze 540 kg, system zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn, system zarządzania mocą Work Cruise, rewers bezsprzęgłowy elektro-hydrauliczny, klimatyzację, odchylany fotel z amortyzacją pneumatyczną i wielofunkcyjnym podłokietnikiem, elektroniczne sterowanie tylnego TUZ-u (EHR), automatyczny tryb pracy przekladni, układ pneumatycznego hamowania przyczep jedno i dwubwodowy, automatyczny- przesuwny zaczep transportowy, dolny zaczep rolniczy, przednie błotniki skrętne, poszerzenia blotników tylnych.
 

Pliki do pobrania