Aktualności

Silnik Kubota – ponad 100 lat tradycji, doświadczenia i wiedzy

5
(1)

Gdy w 1922 roku japońska firma Kubota zaprezentowała swój pierwszy silnik naftowy typu A, nikt nie przypuszczał, że sto lat później jej jednostki napędowe będą wykorzystywane na całym świecie. Począwszy od rolnictwa, przez sadownictwo, po maszyny komunalne. Historia silników Kubota to opowieść o konsekwentnym rozwoju, innowacjach i adaptacji do zmieniających się wyzwań cywilizacyjnych.

Początki były jednak zupełnie inne. Na samym początku swojego istnienia, czyli od końca XIX wieku, przyszła światowa marka Kubota zajmowała się odlewnictwem. Dopiero zaś wejście w sektor napędów mechanicznych przyniosło jej prawdziwy rozkwit.

W ciągu kolejnych dekad XX wieku Kubota sukcesywnie rozwijała linię silników wysokoprężnych, które z czasem zdominowały krajowy rynek japoński. Już przed II wojną światową firma była odpowiedzialna za ponad połowę produkcji silników Diesla w Japonii.

Silnik Kubota podbija świat

Z czasem Kubota zaczęła szukać rynków poza Azją. Lata 70. i 80. to dynamiczna ekspansja zagraniczna – powstały zakłady w Indonezji, Tajlandii, a następnie w Chinach. Równocześnie rosła skala produkcji – w 1987 roku firma świętowała wyprodukowanie 10 milionów silników. Dziś licznik przekroczył już 30 milionów, a jednostki napędowe z logo Kuboty pracują na pięciu kontynentach.

Tym, co wyróżnia Kubotę, nie jest jednak tylko liczba wyprodukowanych silników, lecz ich jakość i dostosowanie do rygorystycznych norm środowiskowych. Japońska marka od lat stawia na innowacje. Kubota była pierwszym producentem na świecie, który uzyskał certyfikat zgodności dla przemysłowego silnika Diesla o pojemności do 4 litrów. Natomiast dzięki rozwiązaniom takim jak układy common rail, filtry cząstek stałych DPF, systemy recyrkulacji spalin EGR czy technologie SCR, silniki Kubota spełniają najbardziej surowe standardy emisji spalin.

Czytaj także: Ciągnik do koszenia trawy. Jak sprawdzają się traktory komunalne Kubota?

Czytaj także: Jaki ciągnik na 50 ha? Poradnik zakupowy.

Silnik Kubota z wyróżnieniem „Diesel of the Year”

W 2017 roku firma udowodniła, że może konkurować z największymi graczami na rynku. Jej silnik V5009, oferujący moc ponad 200 KM, otrzymał tytuł „Diesel of the Year” – jako pierwszy w historii silnik spoza Europy i Stanów Zjednoczonych, który zdobył tę prestiżową nagrodę.

Dziś, w dobie transformacji energetycznej, Kubota nie zwalnia tempa. Firma inwestuje w technologie hybrydowe, rozwija napędy elektryczne wspierane silnikami-generatorami. Ponadto prowadzi badania nad paliwami alternatywnymi, takimi jak wodór, metan syntetyczny, biopaliwa z biomasy czy przetworzony olej spożywczy.

Stulecie historii silników Kubota to nie tylko powód do dumy, ale też zobowiązanie do dalszego działania. Japoński producent nie tylko nadąża za światowymi trendami, ale często je wyprzedza. A przy tym pokazuje, że technologia i zrównoważony rozwój mogą iść w parze. To właśnie dlatego silniki Kubota nie tylko napędzają maszyny, ale też inspirują kolejne pokolenia inżynierów i użytkowników na całym świecie.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Zobacz podobne

Kubota - Testuj z korzyścią