Przegląd maszyn

Kubota RTV X-1110 jest uniwersalny jak szwajcarski scyzoryk

Kubota RTV X-1110 sprawdzi się zimą przy odśnieżaniu, przetransportuje półtonowe ładunki i z powodzeniem może zastąpić quada. Jest uniwersalna jak szwajcarski scyzoryk.

Kubota RTV-X1110 to prawdziwy japoński multitalent na kołach, który z dobrej strony pokaże się zarówno w gospodarce komunalnej, dużych obiektach przemysłowych, centrach logistycznych, jak również w użytkowaniu prywatnym. Szybko przewiezie półtonowy ładunek i pociągnie prawie 600-kilogramową przyczepę. Jeśli zajdzie taka konieczność także odśnieży, posypie śliską nawierzchnię i wreszcie posprząta.

Diesel i przekładnia hydrostatyczna

W modelu RTV X-1110 znajdziemy chłodzony cieczą trzycylindrowy silnik wysokoprężny Kubota D1105 o pojemności skokowej 1123 cm3 i mocy 25 koni mechanicznych. Moc trafia na koła za pośrednictwem dwuzakresowej przekładni hydrostatycznej o zmiennej geometrii (VHT-X), która zapewnia wygodę i łatwość prowadzenia pojazdu. Dla optymalnego doboru prędkości do wykonywanego zadania, Kubota RTV X-1110 ma zamontowany w reduktor działający podczas jazdy do przodu oraz do tyłu.

Pojazd ma homologację drogową, a jego prędkość maksymalna sięga 40 km/h.

 

Akcesoryjne opony ze specjalnym bieżnikiem poprawiają trakcję w trudnych warunkach terenowych.

 

Dla naturalnej wentylacji można odchylać przednią szybę i zdemontować szklane drzwi.

 

Dobra trakcja w każdych warunkach

Mechanicznie załączany napęd na cztery koła, blokada mechanizmu różnicowego przy tylnej osi i przednia oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (LSD) to gwarancja dzielności terenowej i pewnej trakcji na każdej nawierzchni.

Niezależne zawieszenie wszystkich kół oraz krótki rozstaw osi (2045 mm) i prześwit 252 mm oznaczają łatwe pokonywanie nawet dużych nierówności terenu.

Hydrauliczne amortyzatory wyposażono w regulację siły tłumienia. Dzięki temu komfort jazdy nie cierpi podczas przewożenia ładunków, a prowadzenie RTV X-1110 pozostaje pewne i bezpieczne nawet na mocno pofałdowanej nawierzchni.

Przy wszystkich kołach znajdziemy wydajne hamulce tarczowe, a wspomaganie układu hamulcowego zmniejsza wysiłek kierowcy i gwarantuje maksymalną skuteczność przy hamowaniu awaryjnym lub zjeździe po pochyłości z przyczepą.
Seryjnym wyposażeniem jest też hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.

Wywrotka, zamiatarka i pługo-solarka w jednym

Standardowym wyposażeniem jest skrzynia ładunkowa-wywrotka, na której można umieścić ładunki o masie do pół tony. Skrzynia ma 146,5 cm długości, 103 cm szerokości i ściany o wysokości 28,5 cm. Dzięki odchylanej tylnej burcie można przewieźć jednak dłuższe przedmioty. Ładowność można podnieść wykorzystując przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej 590 kg. Zaczep holowniczy montuje się fabrycznie.

Kubota RTV X-1110 nie tylko szybko przetransportuje ładunek. Użyteczność RTV łatwo zwiększyć montując przedni TUZ o nośności 500 kg oraz przednią wyciągarkę o maksymalnym uciągu 1800 kilogramów. Po zamontowaniu odpowiedniego osprzętu RTV z powodzeniem wypełni zadania miniciągnika. Do dyspozycji są m.in. pługi odśnieżne (proste i łamane), zamiatarki do sprzątania lub odśnieżania, a także posypywarki. Efektywne zasilanie zapewnia układ hydrauliczny z pompą o wydatku 9 l/min. (dodatkowo 14,5 l/min. dla hydrauliki roboczej) i nawet trzy zawory hydrauliczne.

 

Kubota RTV X-1110 z przednim TUZ i zamontowaną akcesoryjną zamiatarką.

 

Dzięki napędowi 4×4 i blokadzie mechanizmu różnicowego Kubota RTV X-1110 dotrze w najtrudniejszy teren.

 

Różne typy opon pozwalają optymalnie dostosować RTV X-1110 do konkretnych zadań, a oszczędny silnik Diesla oraz 30-litrowy zbiornik paliwa pozwalają na długotrwałą pracę.

Reasumując – zastosowań modelu RTV X-1110 jest naprawdę bez liku. Od dużych obiektów przemysłowych, przez centra logistyczne, lotniska, gospodarkę komunalną po pomocnicze role w gospodarstwach rolnych, ogrodniczych lub agroturystycznych.

Jednak Kubota RTV X-1110 to nie tylko wół roboczy. Po ciężkiej pracy może przydać się do zabawy, w której może zastąpić quada. Jego dzielność terenowa sprawi, że nawet w rękach niezbyt doświadczonych offroaderów sprawdzi się w roli prawdziwego wszędołaza.