Kubota w akcji

Przegląd olejowy ciągnika w serwisie Agromat

5
(4)

Kubota przewiduje przeglądy okresowe swoich ciągników rolniczych po każdych 500 godzinach pracy. Jednym z wielu etapów przeglądu okresowego jest wówczas wymiana filtra i oleju silnikowego. Oto jak wygląda profesjonalny przegląd olejowy ciągnika w serwisie Agromat.

Podczas pełnego przeglądu okresowego wymieniane są płyny i materiały eksploatacyjne. Ponadto autoryzowany serwis Kubota sprawdza 73 punkty kontrolne maszyny. Zawsze przeprowadza się również diagnostykę komputerową.

Profesjonalny przegląd olejowy w serwisie Agromat

Do autoryzowanego serwisu Kubota, firmy Agromat w Braszowicach koło Ząbkowic Śląskich trafił ciągnik Kubota M7-171. Ten traktor przepracował już 5000 godzin. Czeka go więc kolejny przegląd okresowy. Przyjrzeliśmy się bliżej jednemu z jego etapów, a mianowicie profesjonalnemu serwisowi olejowemu. Przegląd olejowy ciągnika to bardzo ważna rzecz!

Ciekawym rozwiązaniem ciągnika Kubota serii M7 jest jego miska olejowa, która posiada dwa korki spustowe. To efekt jest specjalnego jej wyprofilowania. Miska olejowa Kuboty serii M7 ma bowiem dwie komory. Stąd też niezbędne są dwa korki, aby dokładnie opróżnić miskę z przepracowanego oleju. W wytłoczeniu powstałym pomiędzy komorami pracuje wał napędowy. Dzięki czemu udało się uzyskać większy prześwit ciągnika.

 

 

Wymiana filtra oleju

Kolejnym etapem przeglądu olejowego ciągnika jest wymiana filtra oleju silnikowego. Serwisant odkręca filtr, korzystając ze specjalnego klucza do filtrów. Podczas odkręcenia może dojść do niewielkiego ubytku oleju z filtra.

– Dlatego zalecane jest wykonywanie czynności wymiany oleju przez autoryzowany serwis Kubota, ponieważ przeprowadzają go wykwalifikowani serwisanci zgodnie z zaleceniami ochrony środowiska – Łukasz Majerczyk, serwisant Agromatu.

Przepracowany olej i zużyte filtry nie trafiają na śmietnik. Są odbierane z serwisu przez wyspecjalizowane firmy, które zajmują się recyklingiem.

Czytaj również: Oryginalne oleje Kubota. To musisz wiedzieć

Przegląd olejowy ciągnika: montaż filtra oleju

Przed zamontowaniem filtra pracownicy serwisu zawsze smarują uszczelkę filtra oleju. To bardzo ważna czynność. Przesmarowanie uszczelki zapobiega bowiem uszkodzeniu oringów. Środkiem smarnym w tym przypadku jest świeży olej silnikowy Kubota.

– W autoryzowanym serwisie używamy tylko oryginalnych filtrów Kubota. Są sprawdzone laboratoryjnie i perfekcyjnie dostosowane do silników maszyn Kubota. Natomiast stosowanie zamienników może prowadzić do bardzo kosztownych napraw serwisowych ciągnika – przestrzega pan Łukasz.

Na pozór oryginalny filtr nie różni się od zamiennika. Serwisant prezentuje jednak rozcięty oryginalny filtr Kuboty. Posiada on większą liczbę warstw filtrujących, a jego wkład wykonano z włókniny. Dla porównania pokazuje podobnie spreparowany zamiennik.

– Zamiennik ma gorszą filtrację, posiada mniejszą liczbę warstw filtrujących i jego wkład jest wykonany z papieru – dodaje.

W konsekwencji wiele tanich zamienników posiada nie tylko bardzo niski współczynnik filtracji. Najczęściej mają również nieprawidłowo ustawiony zawór zwrotny. W efekcie radykalnie skraca to żywotność silnika, a w konsekwencji może doprowadzić do jego poważnego uszkodzenia lub nawet zatarcia.

Tylko oryginalne oleje Kubota

Po zamontowaniu filtra w czasie przeglądu olejowego ciągnika nadchodzi czas na napełnienie układu olejowego świeżym olejem silnikowym.

– Do modelu M7 lejemy olej Kubota Power Plus 10W30. Ma dobre właściwości smarne i szeroki zakres temperatur stosowania. Oryginalny olej jest idealnie dostosowany do konstrukcji silników Kubota. Zawiera także dodatki uszlachetniające i antykorozyjne, w najlepszy sposób odprowadza też temperaturę silnika – wyjaśnia serwisant.

Doświadczony serwisant poleca oryginalne części zamienne i oryginalne oleje Kubota. To doskonale dopracowane i dostosowane do maszyn Kubota emementy. W efekcie gwarantują długowieczność silnika i podzespołów eksploatowanej maszyny

Zamienniki oryginalnych olejów Kubota mogą na krótko nieznacznie obniżyć koszty eksploatacji. W dłuższej perspektywie grożą jednak awarią. Praca w trudnych warunkach może bowiem doprowadzić do uszkodzeń silnika oraz wymiany jego wielu kosztownych elementów.

Poza tym koszt zakupu oryginalnych części zamiennych Kubota w porównaniu z niskiej klasy zamiennikami jest zbliżony. Krótko mówiąc brak więc jakiegokolwiek finansowego uzasadnienia dla takiego rodzaju oszczędności.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 5 / 5. Liczba głosów 4

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Zobacz podobne

Oryginalne oleje silnikowe Kubota