Kubota Demo Tour 2024 już wkrótce! Wypróbuj nasze maszyny komunalne na żywo  •  4 czerwca - Nowe Guty  •  7 czerwca – Duszniki-Zdrój  •  11 czerwca – Białka Tatrzańska  •  14 czerwca – Szczyrk        
Kubota w akcji

Obsługa ciągnika rolniczego Kubota M7

5
(2)

Warunkiem wydajnej i bezpiecznej pracy ciągnikiem rolniczym jest jego całkowita sprawność. Można ją utrzymać dzięki stosowaniu zalecanych przez producenta materiałów eksploatacyjnych oraz systematycznej obsłudze codziennej. Obsługa ciągnika rolniczego Kubota M7 to kilka czynności, które nie powinny nastręczać problemów.

Obsługa codzienna ciągnika rolniczego Kubota M7, który pracuje w gospodarstwie o profilu roślinnym, powinna obejmować kontrolę: poziomu oleju silnikowego, poziomu oleju w skrzyni biegów, filtrów powietrza, jak również ciśnienie w ogumieniu.

Jest to oczywiście zaledwie wycinek czynności, które należy wykonać. Pełną listę kontrolną można znaleźć w instrukcji obsługi ciągnika.

Obsługa ciągnika rolniczego Kubota: filtry powietrza

Z powodu mniejszej ilości opadów ciągniki rolnicze pracują w coraz cięższych warunkach. W związku z niską wilgotnością gleby występuje bardzo duże zapylenie, które ma wpływ na stan filtrów powietrza silnika oraz kabinowego.

Regularna kontrola czystości filtra powietrza ma kapitalny wpływ na koszty eksploatacji ciągnika. Zanieczyszczony filtr powietrza ogranicza dopływ powietrza do silnika. W konsekwencji spada jego moc, a jednocześnie rośnie zużycie paliwa.

Do obsługi codziennej należy również sprawdzanie stanu zapełnienia filtra powietrza kabinowego. Jego nieprawidłowe działanie oznacza słabsze działanie układu klimatyzacji, a tym samym niższy komfort pracy.

Obsługa ciągnika rolniczego Kubota: układ chłodzenia

Ze względu na charakter pracy ciągnika i jego duże obciążenie, istotnym elementem jest układ chłodzenia. Do czynności obsługowych należy również zaliczyć regularną kontrolę poziomu płynu w układzie chłodzenia. Zbyt niski jego poziom może doprowadzić do przegrzania silnika i w konsekwencji kosztownej naprawy.

 

 

Bardzo istotne jest również codzienne sprawdzanie stanu chłodnic. Nagromadzone zanieczyszczenia powodują bowiem obniżenie ich sprawności. W efekcie może to doprowadzić do przegrzania się silnika lub też obniżenia sprawności działania układu klimatyzacji. Należy pamiętać o tym, że przedmuchiwanie chłodnic powinno odbywać się w kierunku przeciwnym do normalnego przepływu powietrza, czyli od tyłu do przodu.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Bardzo istotnym elementem obsługi codziennej ciągnika jest dobór odpowiedniego ciśnienia w ogumieniu. Przy pracach uprawowych, które wymagają dużego uciągu zaleca się obniżenie ciśnienia w oponach. Niższe ciśnienie poprawia trakcję, a tym samym obniża zużycia paliwa.

Prace transportowe będą natomiast wymagały zwiększenia ciśnienia. Należy pamiętać, że wartości zapisane w instrukcji obsługi są maksymalnymi dla danego ciągnika przy pełnym obciążeniu.

Hydraulika w ciągniku Kubota

Wiele maszyn uprawowych korzysta z układu hydraulicznego ciągnika. Pojawiające się w tych maszynach nieszczelności mogą doprowadzić do ubytku oleju hydraulicznego. Zbyt niski poziom tego oleju w przekładni może w konsekwencji doprowadzić do jej uszkodzenia.

Wszystkie ciągniki rolnicze marki Kubota są oczywiście wyposażone w ociekacze oleju hydraulicznego. Zapobiega to przedostawania się oleju do środowiska naturalnego. W ten sposób Kubota chroni przyrodę. Ważnym elementem codziennej obsługi będzie więc opróżnianie zbiornika oleju z ociekaczy hydraulicznych.

Czytaj również: Oryginalne oleje Kubota. To musisz wiedzieć

Niezawodny ciągnika Kubota

Podsumowując, prawidłowo wykonywana codzienna obsługa ciągnika oraz korzystanie z autoryzowanego serwisu, oryginalnych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych marki Kubota ogranicza koszty eksploatacji ciągnika i jednocześnie minimalizuje ryzyko wystąpienia poważnych awarii.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 5 / 5. Liczba głosów 2

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Zobacz podobne

Oryginalne oleje silnikowe Kubota