Niezawodny produkt i sprawny serwis – przepis na sukces marki Kubota
Kubota na stałe zadomowiła się na polskim rynku, a japoński producent znajduje się obecnie w czołówce najchętniej wybieranych marek. Taki sukces nie jest kwestią szczęścia i jak często bywa, stoi za nim wielu ojców. W przypadku firmy Kubota, bez dużej przesady stwierdzić można, że jest ich dwóch, to niezawodny produkt i sprawny serwis.
O ile za produkt odpowiadają japońscy inżynierowie i to oni dokładają wszelkich starań by maszyny były totalnie niezawodne i maksymalnie ekonomiczne, to za serwis odpowiedzialny już każdy diler z osobna. Dystrybutorzy marki Kubota podkreślają często, że sprzedaż produktu to dopiero połowa sukcesu, na drugą część przypada sprawny serwis. Jak zatem sprostać temu wyzwaniu ? Odpowiedzią są regularne szkolenia.
Spis treści
Centrum szkoleniowe Kubota
Nowa siedziba marki Kubota, to oprócz biur i magazynu, także centrum szkoleniowe z prawdziwego zdarzenia. Do dyspozycji specjalistów ds. serwisu są nie tylko profesjonalne sale szkoleniowe, gdzie serwisanci i mechanicy z terenu otrzymują dużą dawkę wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim maszyny demonstracyjne i w pełni wyposażony wóz serwisowy. Jak mówi Grzegorz Sadowski, Specjalista ds. Serwisu marki Kubota – Celem szkoleń jest nabycie przez ich uczestników wiedzy i umiejętności niezbędnych do prawidłowego wykrywania, diagnozowania i usuwania usterek, a także prawidłowej okresowej obsługi serwisowej maszyn marki Kubota.
– Serwisanci bardzo chętnie uczestniczą w szkoleniach, ponieważ szkoła Kuboty to nie tylko czysta teoria, ale także dużo zajęć praktycznych, podczas których zdobywa się wiedzę i umiejętności, które wpływają na skrócenie czasu naprawy i zadowolenie Klienta – podkreśla doświadczony serwisant.
Regularne szkolenia
Kluczem do sukcesu jest regularne szkolenie serwisantów i mechaników. W przypadku marki Kubota szkolenia odbywają się cyklicznie kilka razy w ciągu roku i trwają od 2 do 3 dni każde. Podzielone są tematycznie ze względu na poszczególne modele, a swoim zakresem obejmują zagadnienia takie jak: budowa i zasady działania poszczególnych układów ciągnika, obsługa serwisowa, osprzęt i dodatkowe wyposażenie oraz obsługa narzędzi diagnostycznych. Szkolenia składają się zarówno z części teoretycznej jak i praktycznej. Uczestniczą w nich wszyscy odpowiedzialni za serwis pracownicy Dilerów. Ćwiczenia praktyczne odbywają się w nowopowstałej sali szkoleniowej z zachowaniem najwyższych standardów i norm BHP. Sala wyposażona jest we wszystkie niezbędne narzędzia i urządzenia zapewniające komfort i bezpieczeństwo nauki. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje zestaw materiałów szkoleniowych.
Rozbudowana sieć serwisowa
Sieć serwisowa marki Kubota obejmuje dziś w Polsce cały kraj. Każdy Diler jest jednocześnie autoryzowanym punktem serwisowych. Z tego powodu – zaznacza Grzegorz Sadowski – Kubota stawia przed Dystrybutorami bardzo wysokie kryteria klasyfikacji serwisu. Ocenie podlegają m.in.: biuro obsługi Klienta, struktura serwisu, zabudowa i wyposażenie warsztatu, narzędzia serwisowe oraz procedury napraw. Serwis każdego Dilera posiada nie tylko odpowiednio wyposażony warsztat, ale także wykwalifikowanych mechaników. Każdy dystrybutor marki Kubota posiada również samochody serwisowe wyposażone w narzędzia i sprzęt pomiarowy zapewniające serwisantom niezależność działania bez względu na sytuacje napotkane przy oględzinach maszyny.
Klucz do niezawodności
Nawet najbardziej niezawodna maszyna potrzebuje regularnej i fachowej obsługi. Jak podkreśla Grzegorz Sadowski, Specjalista ds. Serwisu – Kompetentny serwis to klucz do wieloletniego zadowolenia użytkownika, każdego urządzenia, z jego bezproblemowej pracy. Przestrzeganie okresowych przeglądów technicznych i stosowanie oryginalnych części zamiennych i środków smarnych stanowi gwarancję żywotności i niezawodności całej maszyny. Bardzo duży wpływ na bezawaryjnie działanie ciągnika, przez długie lata, ma jego właściciel, który odpowiada za obsługę codzienną i okresową maszyny.
Jak zabezpieczyć ciągnik przed zimą ?
Porady udziela Grzegorz Sadowski, Specjalista ds. Serwisu marki Kubota.
Przede wszystkim należy pamiętać, aby przed wystąpieniem niskich temperatur wlać do zbiornika zimowy olej napędowy. Bardzo ważne jest także sprawdzenie filtrów paliwa i w razie konieczności, ich wymiana na nowe, ponieważ czyste lepiej tolerują gęściejsze paliwo. Użytkownicy ciągników nie powinni także zapomnieć o spuszczeniu z separatora wody, skraplającej się wody z paliwa. Filtr powietrza silnika należy oczyścić przedmuchując go suchym powietrzem, klemy akumulatora zabezpieczyć wazeliną techniczną, sprawdzić poziom jego naładowania, a także sprawdzić czy napięcie ładowania alternatora mieści się w przedziale 14 – 14.4 V. Przed zimą powinniśmy również sprawdzić stan płynu chłodniczego, ważne by co dwa lata wymienić go w całości.
Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 4 (4) 2014 magazynu “Made in Kubota”.