Aktualności

Kubota zabierze Cię do Japonii!

Japonia to kraj fascynujący, a dla nas bardzo odległy i egzotyczny. Znamy elementy jej kultury i tradycji, ale jaka jest naprawdę? Firma Kubota ogłosiła konkurs, w którym główną nagrodą jest wyjazd do Kraju Kwitnącej Wiśni. Co należy zrobić, aby go wygrać?

Polskę i Japonię dzieli ponad 7 tysięcy km, jednak każdy z nas ma o niej pewne wyobrażenie. Kojarzona jest przede wszystkim z orientalną kuchnią, kwiatami wiśni, sztukami walki i nowoczesną technologią.

Nie wszyscy wiedzą też, że Japończycy są najdłużej żyjącym społeczeństwem na świecie, a słowo gejsza oznacza po japońsku dobrze wykształconą kobietę zajmująca się sztuką. W ostatnich latach kraj ten staje się nam coraz bliższy również za sprawą koncernu Kubota. Jego główna siedziba znajduje się bowiem w Osace, w regionie należącym do najważniejszych i najpotężniejszych w Japonii. Samo miasto jest trzecie pod względem wielkości w kraju, zamieszkuje je 2,6 miliona ludzi.

Bez wątpienia tym, co w Osace ciekawe dla Europejczyka, są wielopoziomowe autostrady, sięgające nawet 10 pięter oraz niespotykane centra handlowe. Te ostatnie tworzą wręcz podziemne miasta ze skrzyżowaniami, fontannami ze sztucznymi kwiatami i niebem! Historia i tradycja są bardzo ważnym elementem świadomości społeczeństwa, które hołduje wszelkim, czasem bardzo oryginalnym, świętom. Dużą uwagę poświęca się także samemu rolnictwu. Cała produkcja zaspokaja aż 75 proc. zapotrzebowania kraju na pożywienie. Głównie uprawiany jest oczywiście ryż. Grunty w Kraju Kwitnącej Wiśni są nie lada wyzwaniem dla rolników – słabo nawodnione kotliny i niziny zmuszają do melioracji błotnistych dolin. W takich warunkach szczególnie wymagane są maszyny niezawodne, dlatego też Kubota sprawdza się doskonale. Konstrukcja tych ciągników sprawdza się doskonale, pozwalając na swobodne poruszanie się po mokrych polach ryżowych.

Firma Kubota konsekwentnie przybliża kraj swojego pochodzenia polskim klientom zarówno podczas targów, spotkań, jak i w swoich reklamach. Od kwietnia wprowadza zaś konkurs, w którym do wygrania będzie właśnie wyjazd do Kraju Kwitnącej Wiśni. Kto może wziąć w nim udział? Wszyscy, którzy w dniach od 1 kwietnia do 5 września br. zakupią jeden z następujących modeli: M8560, M9960, M110GX, M135GX, M135GXS oraz nagrają filmik ukazujący jego zalety. Gotowy materiał należy przesłać do firmy Kubota. Zwycięzca, wraz z osobą towarzyszącą, odwiedzi Japonię na początku 2015 roku.

Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 1 (1) 2014 magazynu “Made in Kubota”.