Aktualności

Kubota w piątce na półmetku

Po pierwszym półroczu bieżącego roku marka Kubota zajmuje piąte miejsce w Polsce pod względem sprzedaży nowych ciągników rolniczych. Do końca czerwca 2015 r. zarejestrowano 642 pomarańczowe traktory, co daje japońskiemu producentowi udział w rynku na poziomie 8,58%. Najlepiej sprzedającym się modelem marki Kubota niezmiennie pozostaje L5040.

W okresie od stycznia do czerwca 2015 r. w Polsce zarejestrowano 7481 nowych ciągników rolniczych, czyli o 2% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zbliżony do ubiegłorocznego rezultat udało się osiągnąć tylko dzięki doskonałej sprzedaży w czerwcu, kiedy to zarejestrowano aż 2002 nowe traktory, czyli o 677 sztuk więcej niż przed dwunastoma miesiącami. W najlepszym jak do tej pory miesiącu roku marka Kubota zarejestrowała 143 ciągniki. – Bieżący rok nie jest najlepszy dla producentów ciągników rolniczych. Jak pokazały wyniki z czerwca, okresowe wzrosty sprzedaży następują wyłącznie po zasileniu rynku przez fundusze wewnętrzne. Przy ich braku sprzedaż diametralnie spada. Dla przykładu w lipcu zarejestrowano 781 sztuk, a więc o 61% mniej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Tak niestabilna sytuacja wymaga od producentów przyjęcia zupełnie innej strategii działania. Znaczenia nabierają inne formy finansowania zakupu maszyn – mówi Michał Poźniak, Szef Działu Sprzedaży Maszyn Rolniczych marki Kubota.

Na półmetku

W okresie od stycznia do czerwca 2015 r. zarejestrowano w Polsce 642 ciągniki japońskiego producenta. Niezmiennie najlepiej sprzedają się maszyny serii M, na które w omawianym czasie zdecydowało się 467 nabywców. Wśród tych ciągników prym wiedzie model M7060, który odnotował 94 rejestracje, a więc o 276% więcej niż przed rokiem. – Kubota M7060 to ciągnik o znakomitym stosunku jakości do ceny. Rolnicy cenią jego niezawodność i bardzo niskie zużycie paliwa. Dzięki dużej mocy i niebywałej zwrotności traktor trafia głównie do gospodarstw hodowlanych, gdzie jest w stanie wypełniać niemal wszystkie powierzone mu zadania. Sprawdza się zarówno w obejściu, jak i przy pracach polowych – podkreśla Michał Poźniak.

Pomimo przeciwności

Wciąż znakomicie sprzedaje się Kubota L5040 – wicelider polskiego rynku. W pierwszym półroczu zarejestrowano 158 sztuk tego modelu. – Model L5040 zasila przede wszystkim segment sadowniczy, w którym sytuacja wciąż nie jest najlepsza. Zawirowania związane z rosyjskim embargo oraz niskie ceny w skupach negatywnie odbijają się na sprzedaży maszyn sadowniczych. My również odczuwamy te spadki, a mimo wszystko sprzedaż modelu L5040 utrzymuje się na dobrym poziomie – tłumaczy Michał Poźniak.

Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 3 (7) 2015 magazynu “Made in Kubota”.