Aktualności

Kubota rośnie w siłę

W ostatnich miesiącach marka Kubota umocniła się na doskonałym czwartym miejscu wśród najpopularniejszych marek traktorów w Polsce. Liderem rynku niezmiennie pozostaje model L5040, który z miesiąca na miesiąc odnotowuje wzrost sprzedaży. 

Kubota L5040

  1. miejsce

Sprzedaż nowych ciągników sadowniczych z uwzględnieniem modeli sadowniczych z uwzględnieniem modeli styczeń-październik 2014/styczeń-październik 2013 r.

Wzrost sprzedaży o

104,5%

udział w rynku 23,97%

wzrost o 8,57%

 

  1. miejsce

Sprzedaż nowych ciągników rolniczych z uwzględnieniem marek styczeń-październik 2014/styczeń-październik 2013 r.

Wzrost sprzedaży o

114,8%

udział w rynku 9,03%

wzrost o 5,00%

Od początku roku marka Kubota sprzedała już 1102 nowe ciągniki i zajmuje obecnie pewne czwarte miejsce wśród liderów sprzedaży na polskim rynku. Japoński producent cały czas rośnie w siłę, wchodząc z nowymi modelami do niemal wszystkich segmentów mocy. W porównaniu z ubiegłym rokiem, sprzedaż pomarańczowych traktorów sukcesywnie rośnie i nic nie wskazuje na radykalną zmianę tego trendu. 

Kolejne podium

We wrześniu marka Kubota kolejny raz zaznaczyła swoją obecność na podium. Tym razem 100 zarejestrowanych ciągników pozwoliło na zajęcie trzeciego miejsca. O szczęściu, w tym przypadku, nie może być mowy, bowiem to już druga trójka japońskiego producenta w tym roku. – Kubota konsekwentnie zdobywa rynek, a nasze aspiracje sięgają już o wiele dalej niż jeszcze rok temu. Wciąż wprowadzamy nowe produkty, wkraczając także w segmenty mocny, które do tej pory były dla nas zamknięte. Już dziś, bez kompleksów konkurujemy z największymi producentami, a nasza oferta wciąż się powiększa. – mówi Michał Poźniak, Szef Działu Sprzedaży.

Stabilny wzrost sprzedaży

Miedzy październikiem 2013 r., a tym samym miesiącem br. sprzedaż marki Kubota wzrosła o blisko 115 proc. Tylko w październiku zarejestrowano 85 pomarańczowych traktorów, co potwierdziło czwarte miejsce marki. Obecnie japoński producent posiada 9 proc. rynku, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z analogicznych okresem roku ubiegłego. -Zainteresowanie naszymi maszynami ciągle rośnie. Dotyczy to nie tylko potencjalnych klientów, którzy tłumnie odwiedzają nas przy okazji targów i pokazów polowych, ale także obecnych użytkowników, którzy już myślą o zakupie kolejnego ciągnika marki Kubota – mówi Andrzej Sosiński, Specjalista ds. Marketingu.

Niepokonany L5040

Mijają kolejne miesiące roku, a model Kubota L5040 wciąż króluje na liście najchętniej wybieranych ciągników. Do końca października br. aż 362 nabywców zdecydowało się na zakup tego ciągnika. Ponieważ model L5040 trafia głównie do gospodarstw sadowniczych, posiada on obecnie blisko 24 proc. udziałów w rynku ciągników sadowniczych. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 sprzedaż popularnego L5040 wzrosła o 104,5 proc. Doskonale sprzedają się także inne traktory japońskiego producenta m.in. 106-konny model M9960, który w tym roku znalazł już 122 nabywców, czyli blisko 307 proc. więcej niż przed dwunastoma miesiącami. Kubota M9960 to traktor, który w zależności od wielkości gospodarstwa może być zarówno ciągnikiem głównym jak i pomocniczym. Dobrym wzięciem cieszy się również największa z oferowanych w tej chwili przez koncern Kubota maszyn – model M135GX. Ten 140-konny traktor z powodzeniem pełni rolę głównego ciągnika w dużym gospodarstwie. Do końca października zarejestrowano 103 takie maszyny, czyli o ponad 505 proc. więcej niż przed rokiem. Za tak dużym wzrostem popularności modelu M135GX stoi przede wszystkim jego niezawodność i ekonomiczność. Jak udowodniono w 24-godzinnym teście orki, ciągnik znakomicie radzi sobie z czwórką obracaną, co odpowiada na zapotrzebowanie rolników szukających traktorów w tych przedziałach mocy. 

Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 4 (4) 2014 magazynu “Made in Kubota”.