Aktualności

Kubota – nie do zatrzymania

Rok 2014 w pełni, po kilku pierwszych miesiącach jasno wyklarowały się tendencje, jakie panują na rynku ciągników rolniczych. Firma Kubota po bardzo dobrym pierwszym kwartale, zdecydowanie nie zwalnia tempa. Prym w segmencie ciągników rolniczych wiedze pomarańczowy L5040, ale i pozostałe modele nie zostają w tyle.

Do końca maja marka Kubota zarejestrowała 561 maszyn. To wzrost o aż 172 procent w stosunku do poprzedniego roku. Udział marki Kubota w rynku ciągników rolniczych zwiększa się bardzo szybko i konsekwentnie, osiągnięcia widać co miesiąc, w rankingach ilości rejestracji. Każde z nich wskazuje na wzrost sprzedaży japońskich traktorów. Jednak ilość maszyn, które wyjeżdżają do polskich gospodarstw, to efekt końcowy wielomiesięcznej, spójnej strategii sprzedażowej.

Siła konsekwencji

Stale realizujemy przyjętą strategię. Efekty, jakie osiągamy utwierdzają nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek. Powodem stale rosnących słupków sprzedaży jest też fakt, że rolnicy dokonują bardzo racjonalnych wyborów – mówi Michał Poźniak, Dyrektor ds. Sprzedaży w firmie Kubota. – Uważam, że jednym z największych argumentów przemawiającym na korzyść naszych ciągników są bardzo niskie koszty eksploatacji – dodaje.

Co jeszcze odgrywa ważną rolę?

Nie do przecenienia jest trwałość i niezawodność japońskich maszyn. W każdym modelu skrzynia biegów jest dedykowana pod silnik, co dodatkowo podnosi jakość pracy. Najlepiej obecnie sprzedającą się serią jest M60, w skład której wchodzą modele M6060, M7060, M8560 oraz M9960

Co jest powodem ich rosnącej popularności?

To zmodernizowana seria M40. To, co do tej pory było cenione przez rolników, zostało jeszcze poprawione. Rozbudowano skrzynię biegów, dodano nadbieg. Wsłuchując się w uwagi od użytkowników ulepszono lubiane i popularne maszyny.

Najlepsza sieć dilerska

Sukces, także w tym wypadku ma wielu ojców. – Wyniki jakie osiągamy oczywiście jest także zasługą przedstawicieli. Dilerzy bardzo wierzą w nasz produkt, przez co są wiarygodni dla klientów, którzy im ufają. Przedstawiciele naszej sieci dilerskiej również konsekwentnie i skrupulatnie realizują strategię przyjętą dla całej marki. To zespół ludzi, którzy nie tylko posiadają szeroką wiedzę na temat maszyn które przedstawiają swoim klientom, ale są przekonani o tym, że oferowane przez nich produkty są najlepsze – podkreśla Michał Poźniak.

To, czy mają rację jest bardzo szybko weryfikowane przez użytkowników. Biorąc pod uwagę, że sprzedaż stale rośnie można wywnioskować, że zadowolonych właścicieli japońskich ciągników przybywa.

Model L5040 wychodzi na prowadzenie

Obecnie najlepiej sprzedawaną maszyną jest L5040. W ostatnim miesiącu (dane na miesiąc: maj 2014) pokonał nawet model konkurencyjnego producent, który wiódł prym w zestawieniu najpopularniejszych ciągników, nieprzerwanie od roku. Traktor marki Kubota cieszy się tak dużym zainteresowaniem, ponieważ gwarantuje użytkownikowi funkcjonalność, niedostępna w maszynach innych marek. L5040 to ciągnik bardzo prosty w swojej budowie i obsłudze. Przekładnia mechaniczna została stworzona z wyłącznie z najbardziej niezbędnych elementów, bez dodatkowych mechanizmów i spowalniaczy, co przekłada się na wysoką jakość i szybkość pracy. Kompaktowy rozmiar ciągnika, a co za tym idzie, duży promień skrętu, jest ogromnym ułatwieniem. Nie możemy zapomnieć o roli, jaką odgrywa niskie spalanie. Ten ciągnik znakomicie sprawdza się w sadach i ogrodach, ale także jako maszyna pomocnicza. To traktor bardzo uniwersalny. może pełnić w gospodarstwie wiele funkcji w zależności od potrzeb, jest niezastąpionym pomocnikiem gospodarza. Jak widać korzysta z tego i docenia coraz więcej użytkowników. Czy inne modele z „K” na masce odniosą podobny sukces? Mają dużą szansę, ale jak będzie dokładnie, pokażą najbliższe miesiąca.

Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 2 (2) 2014 magazynu “Made in Kubota”.