Aktualności

Kubota – 125 lat globalnego rozwoju marki

Od momentu powstania marki Kubota minęło dokładnie 125 lat. W tym czasie małe przedsiębiorstwo, założone przez Gonshiro Kubota, przerodziło się w globalny Koncern, sięgający dziś daleko poza granice Japonii. Obecnie na całym świecie Koncern Kubota zatrudnia blisko 34 000 pracowników.

Oferta marki Kubota to nie tylko niezawodne i ekonomiczne ciągniki rolnicze, minikoparki i ładowarki, ale także rury stalowe przeznaczone do nowoczesnych instalacji wodociągowych oraz systemy uzdatniania wody wykorzystywane głównie w Azji. Kubota jest także jednym z największych producentów silników wysokoprężnych na świecie. Do tej pory Japończycy wyprodukowali blisko 30 mln jednostek napędowych.

Od początku swojego istnienia, a więc od roku 1890, firma nieustannie rozwija się bazując na unikalnej, japońskiej filozofii pracy zwanej Kaizen. Polega ona na dążeniu do doskonałości drobnymi krokami.

Niezmienne pozostają także zasady, na których opiera się globalna działalność naszej korporacji. Tworząc produkty, chcemy przyczyniać się do rozwoju społecznego i globalnej ochrony środowiska – mówi Masatoshi Kimata, Prezes i Dyrektor Reprezentacyjny marki Kubota. Naszym celem jest rozwiązywanie światowych wyzwań dotyczących żywności, wody i środowiska – podkreśla Masatoshi Kimata. 

Każdy rynek jest inny

W swojej działalności marka Kubota uwzględnia specyfikę poszczególnych rynków, oferując konkretne rozwiązania tylko tam, gdzie znajdują one swoich nabywców. Na rynek azjatycki trafiają głównie ciągniki o mocy do 100 KM i w tym segmencie Kubota jest niekwestionowanym liderem w krajach takich jak Japonia, Chiny, Korea czy Tajlandia. W Azji dostępne są także kombajny do zbioru ryżu japońskiego producenta. 

Na ogromny rynek amerykański, gdzie sprzedaje się około 60 tys. traktorów rocznie, trafia rozbudowana gama maszyn Kubota. W samych tylko Stanach Zjednoczonych japoński producent sprzedał do tej pory ponad 1,5 mln ciągników i podobnie jak w krajach azjatyckich tak i na rynku amerykańskim Kubota jest numerem jeden w segmencie do 100 KM. 

W Europie marka Kubota obecna jest od ponad 40 lat. Główne centra zarządzające znajdują się we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Marka posiada także mniejsze oddziały w krajach takich jak Polska czy Włochy. Na rynku europejskim dostępny jest szeroki asortyment ciągników, miniciągników, kosiarek i sprzętu budowlanego japońskiego producenta. W przedziale mocy od 0 do 140 KM Kubota posiada około 10 proc. europejskiego rynku. W tym roku, w związku z premierą serii M7 i poszerzeniem zakresu dostępnych mocy do 170KM, prognozowane są dalsze wzrosty. 

Wiceliderzy z Polski

Polska jest obecnie jednym z najważniejszych europejskich rynków zbytu na ciągniki rolnicze serii M, a więc maszyny o mocy od 60 do 140 KM. W roku 2014 w naszym kraju sprzedano 866 takich maszyn, a więc blisko dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Pod tym względem ustępujemy tylko Francji, która rok 2014 zamknęła z wynikiem 1593 sztuk. Za Polską znalazły się natomiast kraje takie jak Hiszpania, Włochy czy Niemcy. Japoński producent to dziś czwarty dostawca ciągników rolniczych na rynku polskim.

Kubota – producent full-line

 Kolejnym krokiem do dalszej ekspansji na światowym rynku upraw na terenach suchych, a w szczególności na rynku europejskim, było przejęcie przez Kubota Corporation, Grupy Kverneland. Przejęcie miało miejsce w roku 2012 rok, a już rok później w sieci japońskiego producenta w Stanach Zjednoczonych pojawiła się pierwsza linia kosiarek z logo Kubota. W ten sposób japoński producent dołączył do koncernów, które dostarczają pełen asortyment sprzętu rolniczego pod jedną marką. W Europie pomarańczowa linia zielonkowa zadebiutuje już w tym roku. Polska premiera nowych maszyn Kubota odbędzie się na targach Agrotech Kielce 2015. 

Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 1 (5) 2015 magazynu “Made in Kubota”.