Aktualności

Japońska precyzja doceniona

Liczby nie kłamią – 1234 sprzedane ciągniki w 2014 roku, to najlepszy dowód na to, że polscy rolnicy coraz chętniej sięgają po japońską jakość. Sprzedaż traktorów marki Kubota cały czas rośnie i nic nie wskazuje na zmianę tego trendu, a model L5040 już dziś można określić królem polskich sadów. 

Kubota L5040

  1. miejsce – 404 sprzedane ciągniki

Sprzedaż nowych ciągników rolniczych z uwzględnieniem modeli

Styczeń-grudzień 2014/

Styczeń-grudzień 2013/

Wzrost sprzedaży o 91,46 %

Kubota

  1. miejsce – 1234 sprzedane ciągniki

Sprzedaż nowych ciągników rolniczych z uwzględnieniem marek

Styczeń-grudzień 2014/

Styczeń-grudzień 2013/

Wzrost sprzedaży o 95,56 proc.

Udział w rynku – 8,71 %

Wzrost o 4,49 %Rok 2014 był dla marki Kubota wyjątkowo udany. Pierwszy raz, od początku obecności japońskiego producenta na polskim rynku, udało się osiągnąć tak dobre rezultaty. Od stycznia do grudnia 2014 roku sprzedano łącznie 1234 pomarańczowe ciągniki, czyli o ponad 95 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. To jednak nie koniec sukcesów. Najpopularniejszy z modeli marki Kubota – L5040, okazał się także najczęściej wybieranym ciągnikiem w Polsce. 

Coraz bliżej podium

Kubota z uporem realizuje przyjęty plan. Z roku na rok sprzedaż rośnie, a producent znajduje się obecnie tylko jeden krok od podium. Cieszą nas osiągnięte wyniki, ale nie osiadamy na laurach. Już w tym roku na polskim rynku pojawią się ciągniki serii M7 o mocach od 130 do 170 KM. Nie zabraknie również nowości w niższych segmentach mocy. Mam tutaj oczywiście na myśli traktory MGX drugiej generacji, które już niebawem trafią do naszej sieci dilerskiej. – mówi Michał Poźniak, Szef Działu Sprzedaży Maszyn Rolniczych w firmie Kubota. Uważam, że rozbudowanie gamy produktów w połączeniu z dobrym finansowaniem fabrycznym i odpowiednio dobranymi promocjami, przyczyni się w najbliższym czasie do jeszcze większego zainteresowania pomarańczowymi maszynami. Mam nadzieje, że już pod koniec bieżącego roku, będę mógł Państwa poinformować o pierwszym w historii podium dla marki Kubota – dodaje. 

Król polskich sadów

Ciągnik Kubota L5040 można dziś bez wątpienia określić królem polskich sadów. W całym 2014 roku sprzedano aż 404 takie ciągniki, co jest najlepszym wynikiem wśród wszystkich dostępnych na rynku modeli. Użytkownicy popularnej „L-ki” podkreślają przede wszystkim wyjątkową uniwersalność maszyny. Traktor ze względu na korzystny stosunek mocy do wymiarów, nie tylko doskonale sprawdza się w pracach sadowniczych i ogrodnictwie, ale również jako maszyna pomocnicza w każdym gospodarstwie uprawowym. Kubota L5040 to traktor kompaktowa o małym promieniu skrętu i prostej budowie, co gwarantuje wysoką funkcjonalność ciągnika. Dodatkowymi atutami są oczywiście niskie zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji, które w dłuższej perspektywie czasu wpływają na poprawę efektywności gospodarstwa. 

Rolnicy wybierają „M-ki”

Polscy rolnicy coraz częściej decydują się także na zakup ciągników Kubota serii M, o mocy od 60 do 140 KM. W całym 2014 roku zarejestrowano aż 795 takich maszyn, a więc o 100 proc. więcej niż rok wcześniej. W przypadku tych maszyn, decyzja o zakupie zapada przede wszystkim w oparciu o takie czynniki jak: niezawodność, jakość, oszczędność i zwrotność. Użytkownicy zwracają także uwagę na bogate wyposażenie dostępne w podstawowej cenie ciągnika, oraz wygodną i przestronną kabinę. – mówi Michał Poźniak. Oczywiście ogromne znaczenie ma także wyjątkowo długi okres gwarancji, wynoszący obecnie 3 lata lub 4 tys. motogodzin, w zależności o tego co nastąpi pierwsze – podkreśla Szef Sprzedaży. Wszystko wskazuje na to, że z roku na rok, polskie gospodarstwa będą się stawał coraz bardziej pomarańczowe. 

Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 1 (5) 2015 magazynu “Made in Kubota”.