Przegląd maszyn

16 lat bez żadnej awarii. Opinia rolnika o autoryzowanym serwisie Kubota

W województwie lubelskim odwiedziliśmy gospodarstwo pana Marcina Kozaka. Od 16 lat jest posiadaczem ciągników Kuboty. Od tego czasu korzysta również z autoryzowanego serwisu Kubota, firmy Techmlek.

W miejscowości Dębica pan Marcin wraz z rodzicami gospodaruje na powierzchni ponad 100 hektarów. Typowo rodzinne gospodarstwo ma charakter mieszany. Produkcji roślinnej towarzyszy bowiem hodowla bydła opasowego rasy limousine.

Mechanizację swego gospodarstwa pan Marcin świadomie oparł na japońskiej jakości i myśli technicznej. Pracują w nim bowiem aż trzy ciągniki marki Kubota. Jak do tej pory sprawdzają się znakomicie. Kubota to traktor wydajny i bezawaryjny.

 

 

Kubota – 16 lat bez żadnej awarii

Przygoda pana Marcina z Kubotą rozpoczęła się przed 16 laty. Wówczas w Dębicy pojawił się pierwszy ciągnik japońskiej marki – Kubota ME9000. Satysfakcja z użytkowania pomarańczowej maszyny była i jest nadal ogromna. Pierwsza Kubota „sprzedała” więc kolejne. Po latach park maszynowy wzbogaciła Kubota serii M7, a po niej najnowsza Kubota serii M5 z ładowaczem czołowym.

Najstarsza Kubota ME9000 ma już 16 lat. Metryka wskazuje, że 95-konny japoński ciągnik zasługuje na miano youngtimera, ale nadal pracyuje. Mimo intensywnego użytkowania traktor jest w nienagannym stanie, a wszystkie jego części są oryginalne. Poza materiałami eksploatacyjnymi i płynami nic w nim nigdy nie zostało wymienione.

– Bezawaryjność Kuboty to po pierwsze efekt jakości wykonania, a po drugie również fachowego serwisu. Maszyna jest regularnie obsługiwana tylko w autoryzowanym serwisie Kubota, pobliskiej firmie Techmlek – zapewnia pan Marcin.

Zobacz film.

 

 

Serwis Kubota oszczędza wydatków

Decyzja o serwisowaniu ciągników w autoryzowanym serwisie Kubota jest jak najbardziej świadoma. Właściciel maszyn ma do dilera i serwisu absolutne zaufanie. Zadecydowała o nim przede wszystkim fachowość i rzetelność serwisantów, ale także terminowość i trafność stawianych diagnoz. Wyposażenie serwisu również miało istotne znaczenie. Tylko punkty posiadające autoryzację Kuboty korzystają bowiem ze specjalistycznych narzędzi i oprogramowania. Nie bez znaczenia jest również wybór oraz dostępność oryginalnych części.

– Nie stać nas na prowizorki. Tylko fachowa obsługa serwisowa daje nam gwarancję prawidłowo wykonanych przeglądów, a tym samym bezawaryjnej pracy. Nie chcemy trwonić czasu na usuwanie usterek, bo marnujemy wówczas nie tylko czas, ale jednocześnie tracimy także pieniądze – przekonuje gospodarz.

 

 

Oryginalne materiały eksploatacyjne Kubota

Ciągniki pana Marcina nigdy nie widziały nieoryginalnych materiałów eksploatacyjnych. Wszystkie filtry, oleje i inne płyny eksploatacyjne stosowane w tych traktorach są zawsze opatrzone logiem Kuboty.

– Boimy się po prostu stosować zamienniki oryginalnych części. Mogą być słabszej jakości, mogą powodować usterki i szybciej się zużywać. A nam wiadomo, zależy jednak na długiej i bezawaryjnej pracy – uzasadnia pan Marcin.

Podsumowując podkreśla jednocześnie, że stosowanie zamienników to pozorna oszczędność. Niekiedy ich cena bywa niższa niż oryginałów, ale ich jakość pozostaje często niewiadomą.

Tylko oryginalne części zamienne, materiały i płyny eksploatacyjne mają odpowiednie atesty i aprobatę firmy Kubota. Parametrami i jakością odpowiadają więc tym, których producent użył podczas pierwszego montażu. Tym samym gwarantują żywotność maszyn i utrzymanie ich wysokiej wartości przy ewentualnej odsprzedaży.